HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Clearaudio smartphono RIAA
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/03/23 :  11:45:07  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Hej är det någon som äger eller har lyssnat på denna och kan dela med sig av omdömmena. Den har fått hyfsade recensioner utomlands.
André

Handla nu! svepningen har inga fickor.

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2006/03/23 :  15:33:40  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har hört den hemma hos en bekant och den lät helt ok och lät väldigt neutral, men för att kunna bedömma den bäst så bör man pröva den hemma i sin anläggning.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Niklas Svensson
Starting Member

5 Posts

Posted - 2006/03/31 :  15:20:52  Show Profile Send Niklas Svensson a Private Message
Tjena

Använder denna förförstärkare mellan en Gryphon Tabu Century och en Clearaudio Emotion med en väldigt basic Clearaudio MM-pick-up.

Tycker att den funkar riktigt bra. Jag lyckas fa fram mycket kraftig och väl kontrolerad bas.
Den känns ocksa väldigt välkonstruerad utan att vara stor.

Om jag i framtiden byter upp mig sa kommer det helt säkert vara en annan Clearaudio förförstärkare tack vare att jag är sa nöjd med denna.

Ha't gött!

Mvh, Niklas Svensson (Spanien)
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/05 :  09:34:22  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Tack för de synpunkter som framförts, lite klokare blev jag. så detta kan nog kanske vara ett alternativ om man beslutar sig för att hoppa på vinyl igen.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2006/04/28 :  09:02:20  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Nu har jag haft Smartphonon i 2 dagar och av det jag hittils hört så uppfyller den förväntningarna relaterat till priset och som Niklas tidigare påtalat så är basen väldigt fast och definierad även övriga register spelar bra, så jag tror att den klarar betydligt bättre PU utan att skämmas, så det blir väl nästa steg att uppgradera till.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000