HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Nu skall det bli ett gästrum!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2012/05/06 :  21:44:25  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Rensning är nu nödvändig.
En hel del roliga prylar skall bort.

Lundahl LL1650 nättrafo, oanvänd, 600:-

Nättrafo för ett lite större steg, Transformatorteknik, anod 250-0-250 810mA, glöd 4,5-0-4,5 10A, ny, endast två tillverkade, 9Kg, oanvänd, 750:-

Transformatorteknik, tillverkad efter mina specar, med en lindning 3,15-0-3,15V 2A, en lindning 3,15-0-3,15V 7A samt en 280-0-280V 400mA.
Lindat på en 350VA E-kärna, oanvänd, 700:-

Ett slutsteg, Accuphase P300, helrenoverat, alla elektrolyter och utgångstransistorer bytta, syns i björntråden, där ser man att de stora lytarna sticker upp en smula över resten av apparaten, här får pris diskuteras.

Bra hfdrivers, 18Sound tx120, kompletta med tillhörande tractrix horn, lite använda, 500:- för paret

En bas för sub eller scenlåda, Faital 12FH500, 1700:-.

Därutöver finns en uppsjö av prylar och komponenter, alltifrån germaniumtransistorer till ölburkslytar, väldigt mycket klassiska transistorer för renovering/reparation av 70/80tals förstärkare, letar Du efter konstiga komponenenter så kontakta mig, kan ligga i oordningen någonstans.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Mathias på Öckerö
fd. Morfendite

795 Posts

Posted - 2012/05/19 :  01:42:30  Show Profile Send Mathias på Öckerö a Private Message
quote:
kontakta mig, kan ligga i oordningen någonstans.


Varje timmas spekulerande över sådant man inte kommer att märka nån skillnad av är en timma förlorad lyssningstid.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000