HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Vinylforum
 Nya? vinylsvarvar på G till butik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/04/22 :  07:05:32  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Enligt Brittiska Hi-Fi News så har de förlyssnat lite om jag inte missminner mig, på två nya skivspelare. Den första är en ny skapelse från SME för ca 12 000 GBP, den andra från Basis, och har en beskedligare prislapp på strax under 3800 GBP. Det roligaste tycker jag dock var att Basis är tillbaka i öriket efter sju års frånvaro, det torde väl peka på att det går åt rätt håll för analogt? Pro-Ject RPM-10 är väl också relativt färsk, det var väl inte så länge sedan den kom upp på deras hemsida.

J. Ullberg

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2006/04/24 :  11:19:32  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Har någon sett en bild på den där nya från SME som dom kallar 20/12?

Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2006/04/24 :  21:56:11  Show Profile Send Buggsson a Private Message
Det fanns i tidningen. Kollade inte så noga då jag bara bläddrade som hastigast i butik. Har dock för mig att uppbyggnaden liknade 30/modellen (men detta är med stor reservation för mitt minne).

J. Ullberg
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2006/04/25 :  13:09:11  Show Profile Send Daniel a Private Message
Ja jag har läst artikeln. Den är identisk med den vanliga SME 20, förutom att den är betydligt bredare, förlängd mot tonarmsidan för att kunna få plats med 12 tums varianten av SME V. Som förövrigt hade utbytbart tonarmshuvud. En annan skillnad är den nya motorstyrningen som ser ut som den man får till SME 10 till utseendet.

Annars en helt vanlig SME 20. Byggd som en stridsvagn med finish som en kamera.
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2006/04/26 :  10:10:04  Show Profile Send Daniel a Private Message
Fel av mig. Det är inte en 12 tums SME V, utan en som heter 312S. En hybrid av femman och 312.an.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000