HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Massa hifi-prylar på konkursauktion

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
svanbo Posted - 2019/03/29 : 15:51:50
Fick detta i ett nyhetsbrev, massa högtalare och rörförstärkare m.m. i två olika auktioner. Någon som vet var grejerna kommer ifrån? Vem har konkat? Kommer de från samma butik? Känner inte till Vantage, är det svenskt?

https://psauction.se/auction/16988/avyttring-hi-fi-utrustning

https://psauction.se/auction/17005/a-b-holding-ab-i-konkurs

Edit 2/4: Nya auktioner nu:

https://psauction.se/auction/17063/avyttring-hi-fi-utrustning

https://psauction.se/auction/17005/a-b-holding-ab-i-konkurs
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Kaktus Posted - 2019/04/04 : 21:18:00
Tack Figge. Jag har kollat Hifishark men det är svårt veta vad priset hamnar på. ATM har slutat tillverkas nu också.
Jag hade högsta budet på ATM-4 men de vill ha mer eftersom det var under utgångspris.
svanbo Posted - 2019/04/04 : 15:02:22
Mycket tråkigt att höra men tack för förklaringen. Jag känner igen användarnamnet.

Ja de verkar inte fått sålt mycket tyvärr...

Vila i frid broder
Transient Design Posted - 2019/04/04 : 10:50:32
Om någon ännu minns Christian Attefalk Björk (CAB) som tidigare var med på forumet så har han gått bort. Och de lägger ner bolaget och säljer på detta sätt bort alla hans produkter. Allt LM är privat-inporterat och kommer inte från mig. Tyvärr så upplever jag att de har helt fel förväntningar av vad dessa produkter ska dra in för pengar till dem. Utan möjlighet till att lyssna eller lämna tillbaka trasiga eller icke kompletta produkter så är det svårt att förvänta sig priser som närmar sig nypriser. Jag bjöd på många av produkterna själv men tror inte någon av de jag "vann" var uppe i reservationspris. Jag hoppas ännu på att de hör av sig och pratar om detta. För CAB#180;s fru Lena har i omgångar försökt att sälja produkterna själv på hifitorget utan större framgång (jag har erbjudit henne min hjälp mer än en gång men hon har avböjt) så hur ska de annars bli av med detta?

Jag importerar LEBEN, Line Magnetic och JohnBlue och vet lite om vad dessa kostar. Och konkursförvaltaren och auktionsfirman tror att de ska få mer än 50% av nypris på produkter utan garanti, rör som saknas och ingen returrätt. Tja, då blir buden därefter. Jag har mycket tydligt talat om för dem vad jag tycker om detta och även erbjudit mig att köpa hela partiet av dem men de verkar inte intresserade av något som jag säger. Klart att de vet bäst som aldrig verkar sett hifi innan...
Figge Posted - 2019/04/04 : 08:17:37
https://www.hifishark.com/search?q=Air+tight+ATM-4
Kaktus Posted - 2019/04/03 : 20:33:55
Vad är ett Air tight ATM-4 värt tror ni?
svanbo Posted - 2019/04/03 : 15:29:24
Cliffan: skulle jag vara intresserad av något, skulle jag definitivt åka och titta på det innan jag la ett bud.
sladdbarn Posted - 2019/04/03 : 11:55:33
Det var inte mycket som blev sålt.
Cliffan Posted - 2019/04/02 : 22:56:03
Konstigt förfarande som skrivits tidigare. Monoblock i separata auktioner. Objekten säljs som fungerande, men inga garantier, och om rör saknas på bilder så säljs den i det skicket som är på bilderna.
En del av stegen är det väldigt svårt att se om rören finns. Känns lite olustigt.
Pac Posted - 2019/04/02 : 14:41:59
quote:
Pac: Det står i auktionsbeskrivningen:

"Exklusiv Hi-Fi-utrustning säljes på uppdrag av konkursförvaltare."

Ja det står absolut "konkursförvaltare" men eftersom bolagsavvecklingar, oavsett anledning, oftast slutar med en konkurs så kan det se mer dramatiskt ut än vad det i själva verket är.

Jag har funderat en del till på det där med Line magnetic-auktionen. Det var ju ett väldigt hallå för några år sedan med annonser på Blocket och mun-fäktning och ... . Var det inte produkter från Line Magnetic som var i centrum av det där?
svanbo Posted - 2019/04/02 : 14:10:13
Pac: Det står i auktionsbeskrivningen:

"Exklusiv Hi-Fi-utrustning säljes på uppdrag av konkursförvaltare."

De verkar inte ha fått det de ville ha, nu ligger nya auktioner uppe... fortfarande ingen som vet var de här Vantage -grejerna kommer ifrån?

https://psauction.se/auction/17005/a-b-holding-ab-i-konkurs

https://psauction.se/auction/17063/avyttring-hi-fi-utrustning
Pac Posted - 2019/03/31 : 08:30:59
quote:
Jag har bara väntat på detta. sk. High End har brakat iväg prismässigt och det är tveksamt .... Mycket tråkigt men jag tror på fler konkurser.

Det känns som om vi är lite snabba med slutsatserna, vet vi att det är en konkurs som ligger bakom auktionen? Det kan ju mycket väl vara andra anledningar, tex avveckling av ett dödsbo?
svanbo Posted - 2019/03/30 : 23:36:31
FBK: Håller med, har svårt att se hur high-end prylar kommer vara en lönsam business nu när fler och fler inte ens har någon slags musikanläggning hemma utan de utan många nöjer sig med en blåtandshögtalare kopplad till mobilen. När jag var barn var det en självklarhet att varje hem med självaktning hade en potent anläggning...
Figge Posted - 2019/03/30 : 16:58:48
BW.
FBK Posted - 2019/03/30 : 16:41:47
Jag har bara väntat på detta. sk. High End har brakat iväg prismässigt och det är tveksamt om lilla Sverige har kundunderlag för Dyr Hifi då fler och fler avvecklar sitt intresse. Vet flera som jag känner som sålt sina dyra anläggningar. Mycket tråkigt men jag tror på fler konkurser.
sladdbarn Posted - 2019/03/30 : 15:24:58
Du har säkert rätt Ztenlund, tyckte bara det kändes som att dom gör allt för att kräma ur maximalt med pengar från deras kunder.
ztenlund Posted - 2019/03/30 : 14:56:00
Det är i princip så en vanlig auktion fungerar, fast det är inte tre minuters förlängning. Om någon bjuder över så frågar auktionsförrättaren om någon annan vill bjuda över detta och så håller det ju på tills ingen vill bjuda över. Detta efterliknar en del aktörer med mer klassiskt upplägg genom att förlänga nätauktionen tills ingen bjuder över. I så måtto är det snarare eBay och Tradera som är bastaderna, som nära nog kräver att man antingen lägger in ett högt bud och låter det automatiskt höjas, eller sitter redo på avtryckaren den sista sekunden.
sladdbarn Posted - 2019/03/30 : 14:48:13
Grattis till ditt fynd svanbo!

quote:
Varför ändras sluttiden på auktionen?
Varje objekt har en specifik sluttid som samtidigt är rörlig. Om ett bud läggs inom tre (3) minuter innan sluttiden förlängs auktionen så det är tre (3) minuter kvar igen. v


Va fan!?
svanbo Posted - 2019/03/30 : 12:13:24
Ja nätauktioner är lite bedrägligt, man tror att man ska göra värsta fyndet men glömmer lätt alla avgifter + moms som tillkommer... sen tror jag att när man väl spetsat in sig på en sak, så trissas priset lätt upp, även om det blir för dyrt "bara 100 kr till" för att man ställt in sig på den där prylen... med det sagt KAN man göra fynd, jag köpte härom dagen en lätt begagnad borrhammare för 350 kr inkl avgifter
sladdbarn Posted - 2019/03/30 : 11:55:57
Tycker att det rent generellt är svårt att fynda på nätauktioner när det gäller lite dyrare saker, det har en tendens att bli dyrt.

Budar folk utan att tänka på moms och övriga avgifter kanske?
svanbo Posted - 2019/03/30 : 10:02:34
Tack Passerati! Alltid tråkigt när seriösa hifi-butiker konkar sörjer fortfarande Radiolagret...

Men den andra auktionen då, med Vantage -högtalare?

Sävenäs lokstallar, det var udda. Varför hamnar man där?? Han lär ju inte få folk som strosar förbi... men det kanske är hela syftet, att bara få seriösa besökare? Var det för dyrt på Munkebäckstorget?
Pac Posted - 2019/03/30 : 08:00:45
Tonkraft sålde väl inte Line Magnetic? Eller kommer jag ihåg fel?

Jag kollade A&B Holding på alla bolag, men det gav inte så mycket det heller.



govinda Posted - 2019/03/29 : 23:05:22
quote:
Annorlunda uttryckt så är det vid Sävenäs lokstallar.
ztenlund Posted - 2019/03/29 : 21:24:13
quote:
Akkelis finns på Von Utfallsgatan 1.

Annorlunda uttryckt så är det vid Sävenäs lokstallar.
jari Posted - 2019/03/29 : 20:53:27

Akkelis finns på Von Utfallsgatan 1.
svanbo Posted - 2019/03/29 : 20:33:52
Apropå Akkelis, vad hände med dem? Bor nära Munkebäckstorget så tråkigt att de försvann #128532;

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000