HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 prisvärda on/over-ear för träning/löpning/cykling

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
lillode Posted - 2018/07/02 : 15:32:33
Hej alla! Jag är student för tillfället och mina gamla inear-lurar har gått sönder. Behöver köpa nya omgående, kan ej plugga/träna utan bra lurar/musik, är musiker sedan barnsben. Vore väldigt tacksam för tips eller länk till diskussion om mest prisvärda trådade on/over-ear lurar som funkar för träning-löpning också. Har studentekonomi som sagt, förhoppningen är också att välja on/over-ear istället för in-ear och på det sättet får bättre ljud/isolering. Tack på förhand!

Vänliga hälsningar
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
lillode Posted - 2018/07/04 : 13:15:02
Tack, va trevligt!
AlfaGTV Posted - 2018/07/04 : 12:48:06
Låter klokt!
Och, Välkommen!, om jag inte sagt det förr!
lillode Posted - 2018/07/04 : 10:45:57
Nu har jag beställt ett par sennheiser cx 300 II för 299kr. Då har jag nått som är good enough i väntan på bättre ekonomi. Tack för er hjälp! Mvh
AlfaGTV Posted - 2018/07/03 : 23:11:10
Det är relevanta funderingar! Om, jag säger om!, jag skulle vilja ha musik i öronen vid träning skulle jag tveklöst gå på in-ears. De isolerar klart bättre och om du hittar ett par som sitter bra är de nog det bästa valet, tror jag.
Over Ears är mitt val, men det skulle nog inte hända att jag drog på mig ett par rejäla kåpor i löparspåret eller under cykelhjälmen (hur det skulle gå till?)
lillode Posted - 2018/07/03 : 22:17:05
Nu har jag läst lite på nätet och funderat. Lutar åt att köpa nya in-ear sennheiser cx 300 II för 299, och klara mig på dom tills jag tjänar mer pengar, sedan köpa mer värstingprylar för att optimera isolering, ljudkvalitet, som nån form av highend over-ear som ändå är lätta och smidiga att träna i...
lillode Posted - 2018/07/03 : 18:33:50
Tack för era svar! Porta Pro låter onekligen bra, tror det blir ett par sådana. Två frågor som dyker upp efter att ha funderat och läst era kommentarer.
1. de jättegamla lurarna som gick sönder nu var sennheiser in-ear i mellanprisklassen (ca700kr), minns ej vad de heter. Kommer ex basen att upplevas som sämre med porta pro, jag tänker att basen borde bli djupare med on-ear men stämmer det?
2. En idé med att skaffa on-ear var att öka ljudisoleringen så man ex inte hör annan musik på gymmet, tänker jag fel här, är det bättre med in-ear?
Over-ear känns för klumpigt att ens fundera på gällande gymmet/löpbandet. Svara bara om ni orkar, förstår att det är svårt att svara på. Tack!
sladdbarn Posted - 2018/07/03 : 11:49:28
Medhåll, pris per välljud är troligen oslagbar på ett par Kosta Porta Pro!
299 kr inkl frakt https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/horlurar/on-ear/koss-porta-pro-classic/9095007.9294/
Björn-Ola Posted - 2018/07/03 : 05:06:53
Precis vad jag också tänkte på, Koss Porta Pro.
Köpte min första under första halvan av 90-talet. Då var den modellen redan 10 år gammal. Snacka om klassiker. Jag fick betala 650 kr vill jag minnas. Nu får man betala hälften och det med en krona som är mindre värd än då.
On-ear lurar är ju inte särskilt ljudisolerande dock.
AlfaGTV Posted - 2018/07/02 : 22:40:19
Björn-Ola har helt rätt, svårt att rekommendera hörlurar, ffa InEars!
Men, vill du ha ett par on-ears för löpning, är inte ett par klassiska Koss PortaPro nåt då? De är iaf inte så kostsamma och nåt rätt måste de ju ha med tanke på alla ex som sålts? (Jag har själv ingen erfarenhet av dessa, och kan inte springa med musik oavsett)
lillode Posted - 2018/07/02 : 21:45:11
Tack för ditt svar! Sennheiser vore säkert bra, tyvärr hamnar min budget under tusenlappen eftersom jag är student, hoppas på något prisvärt runt 500kr. Borde kanske skrivit det i mitt inlägg. Jag vill inte vara dumsnål och få dåligt ljud, samtidigt som jag faktiskt inte har mer pengar att lägga.
Björn-Ola Posted - 2018/07/02 : 19:46:02
Jag upplever att man ofta har problem med vindljud när man är ute och rör sig med on/over ear lurar. Det kan man störa sig på.
Å andra sidan så får jag inte vanliga in ear lurar att sitta i öronen utan de har en tendens att arbeta sig ur öronen när man rör på sig.
De over earlurar jag har är B&W P7 och Sennheiser Momentum. Momentum är lite för dova för min smak. De sitter i alla fall rätt fast på huvudet och bör funka även om jag aldrig sprungit längre sträckor med dem. Men smaken är olika när det gäller ljud från hörlurar har jag märkt. :-)

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000