HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Ayreon Universe live

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Micke Y Posted - 2018/04/13 : 18:38:56
Nåpgon som köpt CDn och kan kommentera och de krossat den i masteringen?

Köpte Theatre equation för ett tag sedan och den var inte lyssningsbar så jag vill kolla innan köp.

Micke
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
CC Posted - 2018/05/09 : 11:47:15
Är det inte skottpengar på de som förstår vår musik med deras så kallade "mastring"?

Oavsett det, tack för tipset. En snabbkoll via youtube så, måste investera i BlueRay-utgåvan snarast! :)
Björn-Ola Posted - 2018/05/08 : 18:43:13
Tveksamt att bara köpa den på cd. Problemet är att alla låtar är kortade för att man skulle hinna med så mycket som möjligt. Vissa låtar blir lidande av det och känns stympade. Synd, för att det låter verkligen bra och det fanns potential att överglänsa originalen. Men med bild så blir det en fest.
Björn-Ola Posted - 2018/04/24 : 18:52:30
Den är mycket sevärd förresten, många sångare får man för pengarna.
Björn-Ola Posted - 2018/04/24 : 18:50:44
Stereo-spåret på blueray-skivan verkar vara 24b/48kHz och verkar inte lida alltför mycket av dynamisk komprimering vad jag kan höra.
Synd att man inte har en blueray-spelare till datorn så att man kan rippa.
Nicke Posted - 2018/04/15 : 10:21:43
Har köpt både Theatre Equation och den senaste Ayreon Universe live i utgåvorna som innehåller CD, DVD och Blu-ray. Med programmet DVD audio creator kan man rippa ljudspår från dvd:n vilket brukar låta bättre och inte lika dynamikfattigt som cd:n.
Hursomhelst är skivorna värda att köpa pga innehållet

Såg Theatre Equation live i Holland när de körde den, missade tyvärr den senaste Ayreon universe så man får nöja sig med blu-ray.
Gillar man Ayreon är den ett givet köp
Micke Y Posted - 2018/04/13 : 20:06:18
Åhh va trist

Micke
Björn-Ola Posted - 2018/04/13 : 19:36:28
Verkar vara precis som vi befarar.
http://dr.loudness-war.info/album/list?artist=Ayreon&album=
Björn-Ola Posted - 2018/04/13 : 19:33:27
Theatre Equation är en upplevelse på blueray som jag måste rekommendera alla.
Jag har precis köpt liveinspelningen på blueray och den ska avnjutas till helgen. Har inte hört cd versionerna men generellt så låter metal riktigt dåligt i min stereoanläggning p.g.a att man alltid sönderkomprimerar musiken. Kan mycket väl vara så att den är mindre komprimerad på blueray.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000