HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Roon Optimized Core Kit (ROCK)

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2017/05/24 : 07:24:59
Jag vet inte hur utbrett Roon Lab är på vårt forum. Men nu börjar det röra på sig. Roon Lab visade i Munchen upp ROCK (operativsystemet) samt Nucleus (NUC dator). Försäljning av Nucleus väntas starta i Augusti.

Om man inte kan vänta tills Augusti på Nucleus så har Roon Lab sammanställt en lite lathund för den som vill veta mer och kanske vill bygga själv. http://kb.roonlabs.com/Roon_Optimized_Core_Kit

Det är inte utan man blir lite nyfiken på att bygga ihop en liten NUC för att se hur långt man kan ta Roon Lab. Fler än jag som är sugen?
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Claes_Ireland Posted - 2018/07/16 : 19:31:18
Vad gäller ljudkvalitet kör jag en fiber bit, sist in mot stereon, för att klippa den skitiga lan jorden, det här är mätbart bra, hörbart var det över förväntan. Sen en "bra" nätdel till den converteraren som sitter på stereosidan så man inte skitar ner igen. Grym förbättring. Små pengar, under 2k ink allt.
AlfaGTV Posted - 2017/05/24 : 17:14:10
Det diskuteras flitigt på Roon forumet om just katalogstrukturer och liknande men jag tror ärligt att man måste våga släppa det tänket för att Roon-skon ska passa.
Jag försöker men har svårt att helt frigöra mig. Däremot har jag inga som helst bekymmer att använda Roon utan denna funktion, det är däremot den bakomliggande strukturen som jag fortfarande "visualiserar" i en hierarkisk, tydlig struktur.

Det är lite som att försöka hitta på internet i en strukturerad värld utan sökmöjlighet, lycka till!

Vad gäller ROCK så är även jag nyfiken men kommer inte att investera i detta skede. Jag har ju eliminerat "datorer" redan i och med att min server körs direkt på NAS'en. Prestanda räcker mer än väl för rätt tung uppsampling och jag kör bara en zon, har inga parametriska EQ eller Convolver inställningar.
Den är i stort sett 100% tillgänglig till en väldigt låg strömförbrukning/värmeutveckling så jag kan inte vinna så mycket på ROCK idag. Jag är teoretiskt övertygad att inga ljudmässiga fördelar står att vinna i och med att jag redan separerat lagring (NAS), motor(Roon Core) och uppspelningstransformerare (Roon Bridge).
Jag kan mycket väl ha fel!
CC Posted - 2017/05/24 : 08:30:08
Ska in å kolla på/om de fått till något bra sätt att (vid behov) spela utifrån en egen katalogstruktur, fanns inget stöd frö det senast jag testade. Annars i övrigt helt klart en kul å givande mjukvara

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000