HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJeud öppnar dörrarna i Skurup

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2012/03/10 : 21:14:31


Två eoJeudare i Skurup bjöd på en heldag. Först var det lunch hemma hos Scarlsson för att sedan fortsätta hem till Burmäster där det bjöds på middag. Visst är mina hifi-kompisar fantastiska, oerhört generöst att bjuda in till sina hem med mat, dryck och mycket musik!

På bilden är det Porta som avnjuter musiken lite från sidan.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
johan.björklund Posted - 2012/05/26 : 07:33:49
Stackar Mats, nu ska vi lsuta mobba dig.
Det är ju egentligen Micke som ska ha smisk då han postade bilden ;)
PG Jeppsson Posted - 2012/05/24 : 20:04:08
Kan ha varit kaffegök .....
johan.björklund Posted - 2012/05/24 : 15:51:47
Är det säkert att Mats Inte smakade av vodkan....
;)
PG Jeppsson Posted - 2012/04/18 : 18:38:32
quote:
Kan inte förstå att med så fin kamera och med så många bildbehandlingsprogram som finns, så kan man inte få bort "utbuktningen" på skjortan som en av deltagarna visar upp på bilden på framsidan


Även Photoshop har sina begränsningar

Öhhumm, när jag tänker efter, menar du mig eller dig själv?

PG
Daniel Posted - 2012/04/18 : 13:38:32
quote:
Daniel, visst är The The och Mind Bomb en riktigt bra platta! En klassiker. Sångaren var rätt kaxig när han helt rakryggat sa i officiellt sammanhang ungefär såhär: "Det finns ingen, absolut ingen, som ens är i närheten av att göra musik som jag". Man får ju hoppas för hans egen skull att det bara var en marknadsföringsploj, men man vet ju inte......


hehe, jag vet inte riktigt. Matt sade mycket för att provocera. Jag fick precis tag i en live/intervju-platta med The The, som pressades inför Mind Bomb turnén. Där säger han typ. "Most pop-music, like tabloids, is for dumb people by dumb people". Så lågmäld och ödmjuk är han inte. Men han väger upp det tycker jag.
Mats h Posted - 2012/04/18 : 12:37:10
Kan inte förstå att med så fin kamera och med så många bildbehandlingsprogram som finns, så kan man inte få bort "utbuktningen" på skjortan som en av deltagarna visar upp på bilden på framsidan
staffann Posted - 2012/04/01 : 17:30:40
Det verkar som om jag verkligen missade något! Härligt reportage!
lindome Posted - 2012/03/27 : 07:46:40
Störst fjärr vinner

Skämt åsido - tack för ett grymt bra reportage!
Skulle vara intressant att få lyssna på Tidal i hemmiljö.
Via vinyl såklart
Burmäster Posted - 2012/03/26 : 20:21:58
Tack för finfina bilder Micke (utom den sista)

Otroligt roligt med så många eldsjälar!

Vem tar stafettpinnen och bjuder in till musik?
Audionet Posted - 2012/03/24 : 10:27:21



Burmäster


Det var allt för mig denna gång, vill passa på att tacka både SCarlsson och Burmäster för detta fina arrangemang och ser fram emot att det spikas som en årlig sammankomst för oss eoJeudare.
Audionet Posted - 2012/03/24 : 10:05:09



Hemma hos Burmäster spelade vi på följande läckra nöjesförmedlare.

Digital signalkälla, Cambridge Dacmagic.
Analog signalkälla, Skivspelaren Hans Acoustics T-10 med Jelco SA-750D tonarm samt Denon 103 pickup.
Försteg, Burmester 011 med inbyggt RIAA.
Slutsteg, Burmester 956
Högtalare, Tidal Audio Piano Cera.
PG Jeppsson Posted - 2012/03/23 : 18:12:40
quote:
Tillbaka från resa och det är roligt att bli påmind om vår trevliga sammankomst Jag är sugen att fortsätta letandet av högtalarpositioner, VTA nivå och annat tweakande!



Welcome back....

Det var kul

Då kan jag se fram mot "Skurup High End and tweaks" nästa år ?

Stefan och Dan, det var riktigt skoj det här.

PG
Burmäster Posted - 2012/03/23 : 10:05:14
Tillbaka från resa och det är roligt att bli påmind om vår trevliga sammankomst Jag är sugen att fortsätta letandet av högtalarpositioner, VTA nivå och annat tweakande!

Daniel, visst är The The och Mind Bomb en riktigt bra platta! En klassiker. Sångaren var rätt kaxig när han helt rakryggat sa i officiellt sammanhang ungefär såhär: "Det finns ingen, absolut ingen, som ens är i närheten av att göra musik som jag". Man får ju hoppas för hans egen skull att det bara var en marknadsföringsploj, men man vet ju inte......
Gubben i Kalmar Posted - 2012/03/21 : 08:53:00


Trevlig läsning!


Skåningar är alltid "goa o glada". Man blir nog det
av att leva på den platta och bördiga delen av Svea
Rike (Kung Kristian får förlåta mig).

Att få ha Bubbel som "Chefs mekaniker" är absolut en
bonus, (som borde vara skattepliktig ).

Audionet Posted - 2012/03/21 : 07:59:21



Tidal Piano Cera snett framifrån.
Audionet Posted - 2012/03/20 : 18:04:58



Transparent leder till...







terminalerna på Tidal Piano Cera. På baksidan ser vi att det finns möjligheter att påverka frekvesgången. Jag vågar dock inte gå in på vilka möjligheter som det finns, det får någon annan mer initierad göra.
Daniel Posted - 2012/03/20 : 17:04:44


Grym platta!
Audionet Posted - 2012/03/20 : 15:36:16
Tackar för det ztenlund!




I detta fotoreportage används utrustning från Nikon.




Kameran på bilden tillhör Kilgore.
ztenlund Posted - 2012/03/20 : 14:12:25
Trevligt reportage!
Klassiskt HiFi-koncept. Låter det inte tillfredställande så ta in lokalavdelningen för översyn.

quote:
http://bildarkiv.hififorum.nu/Audionet/eoJeud-skurup/DSC_3753.jpg

Dagen till ära hade Burmäster gjort en mässmöblering för att så många som möjligt skulle kunna lyssna samtidigt. På första parkett hittar vi från vänster till höger Jonne, PG och Mats h.

Helskön bild!
Audionet Posted - 2012/03/20 : 13:14:36



Hur många eoJeudare behövs det för att ställa in en vinylavläsare? Svar, 3st!
Hur låter det grabbar







Panelen tar ställning till justeringarna, och sedan blev det ytterligare justeringar utifrån det. Det kan underlätta med flera lyssnare när man skall ställa in en vinylavläsare. VALS finns alltid tid hjälp!
Audionet Posted - 2012/03/19 : 18:35:42



Bubbel snurrar igång första plattan för att kontrollera framgången med åtgärdspaketet. En klar förbättring, men det är ändå inte fullt tillfredställande. Lite lek med nedlastning av pickupen och det tog ytterliggare ett steg framåt. Nästa steg var att plocka bort IKEA Lackbordsskivan, det här visar sig vara en avdelning som Burmäster får fortsätta att leka med. Underlaget påverkar!
Audionet Posted - 2012/03/19 : 18:07:27



En justering av magnetfältet för att plocka bort den axiella belastning. Snart skall vinylen spela igen.
Bubbel Posted - 2012/03/15 : 21:16:40
quote:
Spriten åker fram på bordet så rengöringen kan fullbordas. OBS! När man meckar med skivspelare skall alkohol endast användas för rengöring, den får inte under några omständigheter inmundigas!


Men den måste ju kvalitetstestas innan användning vilket Burmäster gjorde och gav klartecken .

Anders
Micke65 Posted - 2012/03/15 : 21:11:52
Mästerliga bilder!
/Micke
Audionet Posted - 2012/03/15 : 20:45:58



Rengöring av subtallriken.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000