HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Europapremiär!!! HRT Music Streamer PRO

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
PG Jeppsson Posted - 2009/12/30 : 19:28:44
Hififorum.nu kan stolt presentera en liten manick, den första i Europa




Ett paket som synes, och den har ett innehåll





Som sagt den första i Europa, och det första lyssningsintrycket kommer på hififorum.nu

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
PG Jeppsson Posted - 2010/01/29 : 17:04:34
quote:
Vilket musik program använder du helst till HRT?


Ja du, 90% av tiden har det spelats med Spotify premium, har kört lite med Itunes......

Jag är fortfarande förundrad över hur bra det kan låta, (iMac-Entreq USB kabel-MS Pro- BAT VK300x SE-QUAD ESL...)

Men som du påpekar, några jämförande tester hade nog inte varit fel.
knoxville Posted - 2010/01/28 : 23:11:13
Jag jämförde Squeezebox Classic mot music streamer+ och klämlådan fick se sig besegrad på i stort sett allt. Streamer+ hade bättre dynamik, tystare bakgrund, bättre timing och klarare diskant (utan att någonsin bli vass). Helt enkelt mer musikalisk och roligare att spisa musik med.

Min sambo, som normalt inte bryr sig ljudkvalitén blev riktigt imponerad över hur pass mycket bättre den lilla grå dosan var jämfört med klämlådan Det är ett jäkligt bra betyg och kvitto på att det inte bara var placebo från min sida.

Nu sparas det pengar till en bättre USB-kabel än den ixus jag har nu.

/Erik
Björn-Ola Posted - 2010/01/15 : 23:25:09
quote:
Skulle vilja veta hur en digital signal kan bli bättre då den skickar data så många gånger snabbare än den läses av....
Även om det skulle fattas info i ett paket hinner det komma 10 paket till och fylla det felet innan det läses...
Jag är inte dryg utan vill bara veta...

Jitter?
knoxville Posted - 2010/01/15 : 22:16:35
va? kommer det en uppdatering av music streamer+ ?? Jag som precis fick min för ett par dagar sedan. Frågan är om man skall utnyttja 14 dagars öppet köp...

Varifrån har du fått den infon? hittar inget om det på nätet
såg länken från ces....undrar när den kommer till Sverige.

/Erik
softishman Posted - 2010/01/15 : 21:59:00
Skulle vilja veta hur en digital signal kan bli bättre då den skickar data så många gånger snabbare än den läses av....
Även om det skulle fattas info i ett paket hinner det komma 10 paket till och fylla det felet innan det läses...
Jag är inte dryg utan vill bara veta...
PG Jeppsson Posted - 2010/01/15 : 20:29:47
Under veckan har det alternerats mellan en dedikrerad skrivarkabel, (Hp) och en Discover, ( Entreq), fann jag någon skillnad?

Jepp, och det här är min högst subjektiva bedömning, en skrivarkabel ska man ha till en skrivare och inget annat.

Discoverkabeln var helt enkelt i en annan division..... dynamik och upplösning var i en helt annan dimension.

Kontaktade Entreq, i förrgår, troligtvis kommer det en TinyQ-XLR-kabel inom en snar framtid.

Den här Music streamer pro är faktiskt en väldigt positiv överaskning, ju mer jag lyssnar, desto mer övertygad är jag över att det här är den enklaste och bästa lösningen när det gäller att överföra musik från datorn till en tvåkanalsanläggning, visserligen med kabel, men det står jag ut med.

Och nu har det kommit nya varianter av de enklare modellerna, +II, mm.

Mina subjektiva omdömen består till största delen till avlyssning av Spotify (Premium).



Pac Posted - 2010/01/15 : 09:50:30

Nu visas Music streamern på CES.

http://blog.stereophile.com/ces2010/hrt_music_streamer_ii_ii_and_pro/

räven Posted - 2010/01/12 : 10:42:07
Om någon vet eller hittar var man kan köpa dessa adaptrar så kan ni väl hojta till!
PG Jeppsson Posted - 2010/01/12 : 10:31:07
Nä, TinyQ är några små skitar , smått och jobbigt att få i hop, men det gick.

Det lär finnas adaptrar......
räven Posted - 2010/01/12 : 10:18:07
Har ingen koll på vad Freja presterar men det låter ju lovande.

Har googlat på TiniQ och förstått (tror) att den endast tillverkas av Switchcraft och byggkvaliteten ser inte så kul ut.
dB Posted - 2010/01/12 : 07:46:29
MS+ ser ut så här på insidan
http://www.musicdirect.com/products/images.php?i=1&p=70558&h=85279
räven Posted - 2010/01/12 : 07:08:20
Mycket intressant.
Tråkigt med dessa "mini-xlr" tycker jag.
Jesper_Nilsson Posted - 2010/01/11 : 19:26:34
McGyver, sitter PCM1794 med opamp I/V och filter i plus versionen, skulle gissa att det sitter samma i denna fast diffad koppling.
24U Posted - 2010/01/11 : 17:53:37
Blir ju riktigt impad. Ser ingen extern strömkälla till den så den klarar att trotsa all tidigare erfarenhet med att man måste undvika datorns egen nätdel också för att få "tyst".
Används ASIO plug-in också? Vilken mjukvaruspelare?

*skynda, skynda... nyfis*
McGyver Posted - 2010/01/11 : 17:14:57
Vad sitter det för DAC i den?
Har Googlat, men inte hittat info.

/R

AlfaGTV Posted - 2010/01/11 : 16:48:29
quote:
Hur plockar den filerna från datorn? Finn det ett serverprogram inbyggt? Kan man koppla den till USB på en NAS?

Den gör inget av det du nämner, betrakta den enbart som ett externt ljudkort eller vad man ska kalla det.

Alltså enbart omvandling från digitalt ljud strömmat via usbporten från en dator till analogt ljud ut med linjenivå.

MVH/Micke
Zombie Posted - 2010/01/11 : 12:16:19
Hur plockar den filerna från datorn? Finn det ett serverprogram inbyggt? Kan man koppla den till USB på en NAS?
sladdbarn Posted - 2010/01/10 : 23:35:24
Intressant reportage, trevligt att du tar dig tid
PG Jeppsson Posted - 2010/01/10 : 22:09:03
Nu har jag jämfört...

Music streaamer pro med Bladelius Freja mkI, och min högst subjektiva utvärdering är att jag.........

INTE upplevde någon större skillnad, det låter ganska likvärdigt, helt ärligt, för min del kan jag inte motivera ett köp av en high end cd-spelare istället för en USB-dac och spela låtar från datorn, för 99% av befolkningen är det tillräckligt.

Jag vill definitivt inte utesluta att det finns cd-spelare som klarar uppgiften bättre, men då kostar det nog en hel del mer än vad en Music streamer pro kostar.

Nu är jag intresserad av att jämföra Pro-modellen med +, för att höra om den är så mycket bättre....

Har beställt hem en dedikerad usb-kabel, för att jämföra med den skrivar-kabel som jag nu använder.

Återkommer med intryck.

JonasY Posted - 2010/01/07 : 16:30:56
Kul!! Känner mig smått skyldig Skall bli kul att höra dina lyssningsintryck.
lusse Posted - 2010/01/07 : 04:03:52
Ja du PG. Du håller ord sen vi lyssnade på den hemma hos Mats. Hoppas att du vill ta med den hem till mig och jämföra met min Linn. Hoppas att du får en kick av att lyssna på streamat ljud som jag har fått.

Ha så roligt.
PG Jeppsson Posted - 2010/01/04 : 22:49:53
Av diverse anledningar har jag varit tvungen att möblera om en aning.....


Jag återkommer, men kan väl säga så att under tiden och när anläggningen inte var nedmonterad så spelades det via Music streamern och iMacen .
knoxville Posted - 2010/01/04 : 12:11:09
Ja, nu vill vi allt ha en utförlig rapport :)

Funderar starkt på en streamer+, men kanske skall man slå till på Pro-modellen till och med...har dock inga ballade ingångar på stärkaren...
räven Posted - 2010/01/03 : 17:44:31
Nu är det nytt år!
PG Jeppsson Posted - 2009/12/31 : 15:41:05
Nu har det lyssnats en del, spotify,några skivor, och det låter riktigt bra ..

Har inte gjort några direkta jämförelser med cd-spelaren, men det återkommer jag nästa år.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000