HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HifiDeluxe Munich 2009

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2009/06/04 : 14:45:53


Samtidigt som High End Munich pågick på M.O.C så hade Christian Isenberg anordnat en mässa på Hotel Fleming´s i Schwabing-Munich. Den här mässan var inte så stor men lite lugnare och mysigare.
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Audionet Posted - 2009/06/14 : 15:23:06


Min sista bild från HiFiDeluxe 2009 är från Acapella rummet. De hade en nyhet med sig, Acapella Violon Mk IV. Mina högtalare har blivit reviderade, den nya revisionen består av fler och mindre baselement samt att jag tror att det var en portad låda. Tyvärr så skulle vi passa ett flyg när det gavs tillfälle att prata med Hermann Winters. Det skulle vara mycket intressant att höra hans tankegångar runt den senaste revisionen då jag själv inte blev helt övertygad. Man spelade på som så ofta förr på Einstein elektronik, Clearaudio vinyl och en dator. Om ni tittar riktigt noga i underkant av bänken kan ni se Exposure. Acapella bygger själv om Exposure och Unison Research för att passa sina ljudideal.

Jaha, då var denna mässa avklarad och jag ser fram emot ett nytt besök.
cybwiz Posted - 2009/06/13 : 00:39:50
quote:
Simon Yorke presenterade sin nya tonarm Aeroarm på S10. Man spelade på Lavardins högtalare Le Cutoure.


Høytalerne er Lecontoure Stabile 160

http://www.lecontoure.com/prodE.html
Audionet Posted - 2009/06/12 : 18:07:25


Simon Yorke skivspelare, Allearts pickup kopplat till Isenberg Phono 100 och Phono 845 vidare till Lavardin.




Simon Yorke S9.




Simon Yorke presenterade sin nya tonarm Aeroarm på S10. Man spelade på Lavardins högtalare Le Contoure.
Audionet Posted - 2009/06/10 : 13:53:12
TNT, jag delar inte din upplevelse, jag tyckte det var en mässa som verkligen gav möjlighet till att bekanta sig med tillverkare och produkter, dessutom helt gratis!
Zalve Posted - 2009/06/10 : 09:33:25
Mossig stämning hos Marten ?

Det låter konstigt..
TNT Posted - 2009/06/09 : 23:06:58
På den alternativa "lyx" mässan lät inget särskilt bra - allra minst svensk rummet. Dött, tråkig musik, mossig stämning. Att dom ansågs ha bästa ljud är ett underkännande till hela tillställningen - tro mig! Oden rummet var det enda som kom i närheten av nåt med lite liv i.

/
Audionet Posted - 2009/06/09 : 21:19:36


Einstein spelade på Acapella Fidelio II.




Slutsteget Einstein The Light in The Dark.




En naken Einstein The Turntable's Choice.




Försteget Einstein The Tube
Audionet Posted - 2009/06/09 : 17:03:46


Ytterligare en datoranläggning.
Högtalarna kommer från Odeon och heter No.38, signalen från datorn går genom Wiess Minerva till ryska NEM IA-50 rörhybrids förstärkare.
Audionet Posted - 2009/06/08 : 22:15:19
Porta, jag kan inte riktigt bilda mig en uppfattning av det lilla jag hörde, men jag är glad för VPI skivspelare när de får lite metall i sin tallrik och den här har ju en hel del av den varan.
Porta Posted - 2009/06/08 : 22:09:07
Vad fick du för intryck av VPI Classic?
Verkar lite intressant tycker jag.
Audionet Posted - 2009/06/08 : 17:58:15


Det här är ett kul märke med egna idéer. Duevel spelade på två modeller, den vänstra heter Planets och den högra heter Bella Luna "Diamante". För att citera deras egna ord om sina konstruktioner, "The only one high-end hornspeakers with a perfect omnidirectional character, like the acoustical ideal of a point source, additional with excellent frequency and phase responces and a high efficiency, which guarantees a new quality of natural music reproduction."




Överst hittar vi VPI Classic som signalkälla, under det hittar vi elektronik från Audiomat. En integrerad rörförstärkare vid namn Opéra baserad på EL34 och deras Maestro Reference DAC.

Audiomat var från början franskt men den Kanadensiska importören tog över produktion för ett antal år sedan.
Gozzi Posted - 2009/06/07 : 17:45:49
Grymt fina bilder..:)

Nu har man nått nytt och drömma om..Coltrane Momento
Audionet Posted - 2009/06/07 : 12:07:57


I ett av rummen sprang vi på Stig I. Björge som är CEO på Lyra, det visade sig att han även är Vice President i Kiso Acoutic som har tagit fram denna lilla högtalare.




Den heter HB-1. Den här skapelsen är det nog en hel del fruar som släppt in över tröskeln.




Tanken med den här konstruktion är att man skall bygga den som ett instrument.
Audionet Posted - 2009/06/05 : 09:11:22


Consequence Audio från Tyskland visad sin kärlek till rör och vinyl. Den integrerade triod förstärkaren Satie HP MK III.




Skall vi se om vi kan hålla rätt på de här prylarna, vi börjar från vänster. Det fanns 2st nyheter i rummet, högtalarna Basie är första nyheten, kraften till högtalarna levererades av Satie Mono 22s, Syrinx S som försteg och till den andra nyheten som är placerad framför smörgåsbordet av rör, Charade skivspelare.

Och allra längst ut till vänster så tillför vi lite mänsklig värme i form av reskamrat.


bearwik Posted - 2009/06/04 : 19:45:24
Fler läckra bilder! Tack så mycket!
Legno-spelaren är otroligt läcker.
Audionet Posted - 2009/06/04 : 18:53:45


Mässans spexigaste anläggning Högtalarna är ifrån Sterefone och modellen heter Erde, förstärkeri från Audio Symetry.


Audionet Posted - 2009/06/04 : 15:45:32


Till största delen av tiden spelade man på protypen Coltrane Momento, AMR och Montegiro.




Skivspelarna från Montegiro är vackra, närmast Legno. Bänkarna kommer också från Montegiro.




Montegiro Vivo.




Lyra Skala fick äran att gräva i spåren.




Det fanns en nyheten till i rummet, Marten Coltrane Soprano.
Audionet Posted - 2009/06/04 : 14:51:57


Jag fick ett mail efter mässan där de utsett mässans bästa ljud och vi i Sverige kan vara stolta då det blev kombinationen Marten, Jorma, The Lars och Montegiro.

Grattis!




The Lars.



HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000