HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 HiFi & Surround 2008 i Köpenhamn

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2008/11/16 : 16:47:38
Det här är en eoJeuds produktion, barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial.



25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Audionet Posted - 2008/11/25 : 11:04:43
Iroise, att tappa bort så viktiga nummer, det är obra!

Du har PM.
iroise Posted - 2008/11/24 : 21:26:38
Bugar o tackar för ett fint reportage, verkar som du var den enda forummedlemmen utrustad med kamera.

Ps! Hittar inte dina telefonnummer Ds!
Audionet Posted - 2008/11/24 : 17:15:01
Då var mässan över för mig. En trevlig mässa med en hel del godsaker som vi inte har så stora möjligheter att bekanta oss med i Sverige.

Tyvärr har jag inga bilder från ett lyckat samarbete mellan Holfi och Peak Consult då det var ett stort rum och mörkt för filmvisning. Det fanns ingen möjlighet för att ta några acceptabla bilder. Det var annars ett rum många besökte och uppskattade.
Audionet Posted - 2008/11/24 : 17:04:27


Det var inte bara tradionell hifi, ett par projektorer var representerade, bla Runco.




Så här i slutet av tråden så släpper jag in datorerna. Karsten från Studio Sound förklarade här ovan att de körde med en datorlösning till en DAC och det ser ut som om det kan vara en del av framtiden. MM Vision presenterade sin Vision mediacenter i olika former, det här var den minsta MC400.




Här ser vi HFX Micro MC400 kompletterad med en Storage Box MC400 som har plats för 2st 3,5" diskar, samt ett class D slutsteg med 4x125w.




En större variant med Blue Ray spelar integrerad, MC550 V3.




Finns även i silver.




Springer man runt till baksidan så känner en datatekniker sig förmodligen ganska hemma.
Audionet Posted - 2008/11/24 : 16:13:21
Tack Karsten för kompletterande info.

Tyckte nog att Silver stone såg ut som ett HTPC chassie.
StudioSound Posted - 2008/11/24 : 12:34:34
Audionet:"Elektroniken är från Silver Stone, adeptRespons, Spectron och det ser faktiskt ut som ett hemmabygge. Ni får gärna fylla på med info om ni har det om dessa prylar. Jag har inte tidigare sett detta".

Jeg kan godt fylla på med lita info her:

"Silver Stone" er endast namnet på kabinettet. Det er faktisk en dator i hifi klæder. Den kører med Vista Ultimate og styres fra en labtop via remote desktop (Fjernskrivebord). Datoren er udrustet med et RME HDSP 9632 professionelt lydkort, som leverer AES/EBU signal ud.

"Hemmabygge" Dette er prototypen på et digitalt forsteg/DAC som er opbygget omkring Anagram Sonic2 teknologien.

"Spectron Musician III MK2" er klasse D forstærkere designet af John Ulrick, manden bag Infinity. Han designede desuden verdens første kommersielle klasse D forstærkere tilbage i 1974. I ballancered monokobling leverer de 7kW i 750mSek, og 1100W RMS i 8 ohm.

Hilsner,
Karsten Elkjær
chg Posted - 2008/11/23 : 17:17:13
Jag hann inte åka till mässan denna gång så...
Tack Audionet för ett mycket trevligt reportage och fina foton!
Det fanns flera system jag tycker skulle vara intressant att studera närmre, ex. Holm Acoustics lite hemliga, sparsmakade anläggning...
boombox Posted - 2008/11/23 : 14:34:28
quote:
http://i268.photobucket.com/albums/jj37/mickepal/hifimassa%20cphg%202008/DSC_0075.jpg


Nottingham->Manley->Parasound->Harbeth.

Den kombon ser skön ut

Tack för schyssta bilder
Audionet Posted - 2008/11/23 : 13:49:56
Stafann, jag tycker också att Podium är intressanta. Det är säkert lite mek att få till dem med en sub, men lyckas man med det så tror jag man sitter med ett fånigt leende och är svårt kontaktbar.
Audionet Posted - 2008/11/23 : 13:46:36


Vi tar oss en lite närmare titt på Ayon, Made in Austria.




Spark, en integrerad förstärkare.




I mitten ser vi CD spelaren CD 3 med Tube power supply.




Thor monoblock, 40w klass A.




Thor sidan om storebror Typhon. En tung uppsättning från Ayon som tyvärr inte var inkopplad.
staffann Posted - 2008/11/23 : 13:01:40
Hur lät Podium sound? Intressant konstruktion och jag pratade lite med dansken som hade dem på Arkenmässan, men eftersom de då stod i det stora stora rummet så gick det inte att få något grepp om ljudet då.
Audionet Posted - 2008/11/23 : 12:28:53


Jag tror det är dags att frossa lite i rör!
Pelle Posted - 2008/11/22 : 22:06:18

JBL Synthesis: High End Hemmabio.

eliot Posted - 2008/11/22 : 01:15:16
JBL och Lexicon tillhör samma koncern
huzze Posted - 2008/11/21 : 23:04:58
quote:
Kunde svära på att det var något annat
Jagg hade gissat på Lexicon

Danska SF-lookalike är ju ursnygga
eliot Posted - 2008/11/21 : 23:01:06
Jättefina bilder

Tack Micke för att jag på detta vis får följa med på mässan

- Verkar ha funnits en hel del produkter som inte har dykt upp på svenska mässor.

//Eliot
Audionet Posted - 2008/11/21 : 22:52:39


Hmmm, vad är detta? Vi får ta en närmare koll.




Jodå, det är JBL. Kunde svära på att det var något annat.
Audionet Posted - 2008/11/21 : 22:15:52


Nästa rum är heldanskt, Gamut för hela slanten. Eller skall vi säga för 60% av slanten.




Strömen i det här rummet gick till att mata den integrerade förstärkaren DI 150 och cd spelaren CD 3.




Högtalaren El Superiores 3, Danmarks Sonus Faber
huzze Posted - 2008/11/21 : 21:26:51
Aktiv delning kanske?
Audionet Posted - 2008/11/21 : 21:02:11


Stora högtalare från SP Technology, namnet är Revelation.




Elektroniken är från Silver Stone, adeptRespons, Spectron och det ser faktiskt ut som ett hemmabygge. Ni får gärna fylla på med info om ni har det om dessa prylar. Jag har inte tidigare sett detta.
Audionet Posted - 2008/11/21 : 20:30:35
Tack Calle! Ja , det var ett monster RIAA från TW.

Educk, du har helt rätt. Det går att köpa som kit och jag tror även att det gick att köpa bara kabinett om man vill det. Hur det låter???
Kan inte svara på det.
Audionet Posted - 2008/11/21 : 20:27:44


Svenskar på banan igen, högtalaren till vänster kommer från DLS och den högra från Monitor Audio. Tape Connection hade även med sig Music Fidelity som vi ser i de två översta hyllorna, men under det är det svenskt igen i form av DLS.
educk Posted - 2008/11/21 : 11:47:59
fick du nån uppfattning om hur Acoustic Force golvarna spelade? har för mig att de går att köpa som ett kit. elementen är från scan speak och är deras illuminator serie. hade varit kul att höra på
calle_jr Posted - 2008/11/20 : 21:56:08

Tack för superbilder, Audionet!


quote:
I Exotic Audios rum fanns det lite godsaker. Här kunde man se och höra saker från KR, AudiaZ, Art Audio, ZYX och Acoustic Plan.
Ser ut som en Verdier. Snygg är den också.


Riaat från TW Acustic är mycket större än jag trodde
Gillar designen.
Audionet Posted - 2008/11/20 : 20:23:13


Detta var ett intressant rum, Holm Acoustics. Lägg märke till glaset ovan på högtalaren SP1.




Försteget DSPre1 försteg som bygger på en digital plattform, inbyggd DSP för rumskorrigering. CD spelaren CD1 och ICE power slutstegen AMP1.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000