HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJEUD hos Anaview

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
johan.björklund Posted - 2006/05/12 : 00:34:31
Det här är en euJUEDs produktion , barn o känsliga individer varnas för eventuellt stötande matrial




Ett litet reportage på alla sätt o viss

25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Bunkert Posted - 2006/05/15 : 23:28:19
Vad förvånande det skulle var om någon av er jobbade på utrikesdepartementet!

Oj UD!
Bubbel Posted - 2006/05/15 : 16:42:41
quote:
Går väll att översätta det som "Oh! Ljud!!" också om man vill :)


Den varianten har jag inte tänkt på vemsom men bra är den.

/Anders
johan.björklund Posted - 2006/05/15 : 15:24:33
quote:
Min referensslutsteg är inte "hardwired" men jag hade ett i labbet som var det.


Ibland blandar man ihop det lite , synd att jag inte plåtade det för fetare flänsar får man leta efter
Pabo Posted - 2006/05/15 : 13:17:33
Softman och Juha! Tack så mycket, det värmer att höra det från er som jag betraktar som några av de absolut viktigaste personerna i mitt liv.

Alla ni som var där, tack för att ni kom. Jag kan tyvärr inte svara på alla frågor just nu men jag kan säga som så att version 0,01 var fullt spelbar och en komplett class d förstärkare fast utan övervakning. Det viktiga när man bygger så är att vissa ledare skall vara korta. Eftersom jag använder dubbelsidigt laminat så har man möjlighet att lägga jordplan under de känsliga delarna.

Min referensslutsteg är inte "hardwired" men jag hade ett i labbet som var det.

Det blir säkert fler tillfällen för folk som vill komma och lyssna.
LeoArietis Posted - 2006/05/15 : 10:07:54
Jättestort tack och det var både kul och spännande att se och höra.
Nicks Posted - 2006/05/15 : 09:52:51
Det har sagts innan... men tål att upprepas!

Tusen tack för en MYCKET trevlig kväll. Jag tror att alla vi som var där såg det som en ynnest att bara få lov att komma dit.

Som sagt, mycket trevligt! All vällycka önskas grabbarna på Anaview!

MVH

Nicks
vemsom Posted - 2006/05/15 : 09:36:20
Går väll att översätta det som "Oh! Ljud!!" också om man vill :)
johan1 Posted - 2006/05/15 : 08:59:09
Det var ju synd att jag inte kunde komma... jag blev ju inbjuden av Patrik men kunde inte komma då sambons bils startmotor fick kortslutning.

Har ni några planer på någon ny lyssningskväll så man har chansen att komma och lyssna?

(Elektrokoppar) Johan
krellmaster Posted - 2006/05/15 : 07:43:19
Intressanta små prylar, är dom tänkta för aktiva högtalare? Hemligt kanske....
Softman Posted - 2006/05/15 : 03:49:26
quote:
Känt Pabo väldigt länge nu, denne grabb får vi höras talas om nu och väldigt långt framöver..stor stor respekt för Patrik får man för hans framåtsträvande och kunnande.


Jag har liksom Juha känt Patrik länge nu (typ +20 år) och kan bara instämma med allt det han har att säga.
Patrik har en potential och drivkraft man finner hos få…
Det har varit roligt och givande att få växa upp tillsammans med honom.

Jag vill som en vän önska dig lycka till i allt som ligger framför här i livet.

/J

Kmj Posted - 2006/05/15 : 01:20:14
Vafan! det var ju du Zäta. Såg dig inte där bak först!

(OT, jag vet)
johan.björklund Posted - 2006/05/15 : 00:22:07
den frågan svarar jag inte på
oljud är som du o på Skånska då blir det eoJEUD
ibland stavas den sista delen med ett stort J ibland hela JEUD

Varför ?
Jo Ljudet är det viktigaste eo biten kommer endå vid våra träffar
Så tror jag att det ligger till för jag kan ärligt talat inte ge dig ett svar , för jag har inte en aning
Bunkert Posted - 2006/05/14 : 23:58:01
Häftigt reportage!

Varför kan inte jag bygga en sån där liten grej?

Och varför heter er sammanslutning "euJUED"?

Ja ja. Oljud på skånska. Men varför de små och stora bokstäverna? Och varför inte vaelJUED?
Mc Square Posted - 2006/05/14 : 18:13:34
quote:
Efter en längre session med Svamparna på RIKTIGT hög volym


Det var grymt att sitta med fjärren i handen då,när jag blev ensam i lyssningsrummet!

Härligt ljud rakt igenom!

"De ser ut som stativare,men det är det inte"
juha Posted - 2006/05/14 : 17:20:18
Johan: Lite får man ju hålla hemligt: )
johan.björklund Posted - 2006/05/14 : 15:06:23
Jag har ju glömt lite omdömme här ju

Pabo demade med lite blandad musik med tonvikt på akustiskt. Gitarrer fick det där rätta schvunget och med en skön klang. Inga som helst tendenser till hårdhet eller upphackat övreregister. Det var utsträckt men bra klarhet. Små plock på gitarrerna var hur tydliga som helst.

Mellanreg var minst lika skönt att vila öronen på som toppen. Värme , kropp o samma klarhet i ljudet. Det här passade demo musiken rätt till 130% vilket Pabo antagligen visste , han satsade på knock direkt sas

Rummet var treatat för alla register utom basen vilket var på gång enligt pabo men sååå hemskt var det inte Även på högre volym så höll sig basen där den skulle med återigen med samma öppna spelstil.

Jag var framme o kände på modulerna medans vi spelade o dom var lite ljumna. Efter en längre session med Svamparna på RIKTIGT hög volym så låg dom fortfarande kvar vid samma temp , jag vet sa Pabo och log

Även när vi pressade Dynaudio högtalarna rejält så slog det aldrig över som det gör när en stärkare klipper utan det blev bara högre o högre o j-vligt HÖGT Det går att driva dom till klippning men här sa våra öron stopp av av Db skäl

Så dessa små underverk är inget skruttibang bang vilket har verifierats via lite andra tester
Pac Posted - 2006/05/14 : 08:36:16


Det syns att Ni haft roligt.

Jag tror att Juha har helt rätt. Pabo och Anaview är här för att stanna med den seriositet och ödmjukhet de har till det de gör.

johan.björklund Posted - 2006/05/14 : 01:17:05
Sånt måste du ju berätta Juha
juha Posted - 2006/05/14 : 00:31:01
Känt Pabo väldigt länge nu, denne grabb får vi höras talas om nu och väldigt långt framöver..stor stor respekt för Patrik får man för hans framåtsträvande och kunnande.

Förstår Johans och co reaktioner, bara och instämma.
johan.björklund Posted - 2006/05/12 : 22:04:33
Jag vet inte om det är möjligt att spela på den (Pabo hjälp )
Jag skulle tro att det är en av alla kopplingar som finns i en klass D stärkare framtagen för mätsyfte bla.

Pabo kan ge det rätta svaret här
ohmega Posted - 2006/05/12 : 21:59:22
Jösses...var det där bygget i börja av tråden en klass-D förstärkare...trodde det var omöjligt att få det att funka med så långs sladdar...
johan.björklund Posted - 2006/05/12 : 20:38:52
Det beror lite på vilken produkt det handlar om. Dom har 2-3 st som är deras egna. Resten är lösningar på andras produkter o där är det locket på !!

Pabo får själv berätta hur det ligger till så jag inte gör bort mig
BosseBula Posted - 2006/05/12 : 19:53:38
Härligt reportage igen! Man blev ju inte mindre sugen på de där små modulerna...

Kommer vissa av kunderna bli officiella så småningom eller har dom valt att alltid vara hemliga som kund?
johan.björklund Posted - 2006/05/12 : 18:36:20
Just Pabos sätt att förklara gjorde att till o med Vemsom förstod
Mitt under en diskution så gick Pabo iväg o hämtade den här


Jodå , en helt komplett förstärkare var det

en liten Hall of Fame fanns med , fick order om att plåta lite på avstånd


Efter att ha lyssnat på hur det hela fungera så ser man vilken marknad där finns för produkter som Anaview tillverkar. Vi fick även se lite exempel på olika konstruktioner o jag tror nog att dom flesta blev lite smått överraskade.


Även jag vill tacka Pabo och Martin (?) för en helt underbar kväll och för att dom avsatte sin egen tid för ett gäng amatörer

PG Jeppsson Posted - 2006/05/12 : 18:19:36
Ja jäklar, man kan bara tacka Pabo för besöket, även kollegan Martin (?)
vilken lektion man fick

De bästa klass-D jag hört, har testat både Zap och Hypex, synd att att man inte fick köpa ett par

Som en vanlig hifi-nisse blev jag oerhört impad av pöjkarnas kunskap och inställning till vad de höll på med, jag lärde mig mer på de timmarna jag var där än vad jag visste jag kunde lära mig.

TACK!!!

PGJ

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000