HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Så kom FedEx med två paket....

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
jos Posted - 2006/02/21 : 18:18:26
Tänkte att det kanske är lite av en skyldighet att dela med sig litegrann när två paket med kul innehåll anländer.... Bilder kommer snart..
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
jos Posted - 2006/03/01 : 09:53:04
Wow!!

Vart beställde du i från? Jag lovar dig att du kommer få en trevlig stund när paketet kommer..! Den ligger helt otroligt väl förpackad så man vill knappt lyfta ur den ur emballaget..



Egill Posted - 2006/03/01 : 01:59:31
......krävdes inte mycket övertalning där inte
Johan Carlsbo Posted - 2006/03/01 : 01:23:17
så..
då va det beställt här med :)
jos Posted - 2006/02/24 : 15:30:04
Min så klart!

Johan Carlsbo Posted - 2006/02/24 : 14:35:28
lite grekiska för mig.. :)
och detta innebär?
vilken är den bästa?
jos Posted - 2006/02/24 : 09:09:33
Fick svar från Original angående skillnad mellan spelarna!

Leonardo Original Fifth anniversary Limited Edition.


Philips VAM12 laser pick up is utilized.
Integrated PCB design is adopted. Integrating Philips servo circuit, Power circuit, Digital processing circuit, DA conversion and analog output into a bigger PCB board.
Using Philips CD7-II servo system and customized software for Leonardo.
HDCS decoder and Microsoft PDM200 digital filter chip are used. PCM1704 is used for DAC and independent two sound channel output.
Two OPA627, OPA624 and a dual op 5532 are used as filter and analog output. And a brand new balance output circuit is designed.

Leonardo has super functions over almost all other CD players. It can handle and process different specifications of input signals.
It can process 16bit/44KHZ to 24bit/176.4KHz data stream. This is equivalent to 24bit/196MHz. It can also process 16bit/44.1MHz to 24bit/352.8KHz data stream. Above all, it can keep 20bit/96KHz HDCD processing method as well. In other words, the HDCD disk will keep 20bit/96KHz and other kind of CD can choose to use 24bit/176.4KHz output or 24bit/352.8KHz output. It is very rare that one CD player have three different kinds of outputs. It shows the outstanding designe power of Original in CD player.
Two groups of circular transformer and insulated transformer compartment isolates the magnetic interference efficiently.
Leonardo has unique design of external appearance. The main frame utilizes robust aluminum alloy plate. The top open design makes Philips laser pick up stabilized on top of the plate. The space capsule style cover and the red light coming out the capsule brings you into a beautiful virtual world. The whole system is supported by four pieces of aluminum alloy feet the high of which can be adjused.
It has RCA balanced output, digital coax cable and SPDIF output.



---------------------------------------------------------------------------------------------
Leonardo A9.3


.PHILIPS VAM12 laser pick up(improved by Original).
.Philips CD7-II digital servo system.
.Use Burr-Brown’s PCM-1792(24Bit/192KHz) as D/A converter.
.Two kinds of linear digital filters are provided (can be chosen by using of remote controller to get two different sound effect).
.Two sets of power transformers provide the power to digital and analog circuit separately.
.All balanced circuit design. Each PCM1792 for each channel.
.Independent power supply for clock circuit makes clock circuit very stable and improves linear distortion caused by error of source clock.
.Newly designed D/A circuit further reduces the noise of the channels.
.New type of LED makes the eye more comfortable.
.Top Loading style aluminum alloy plate.
.Aluminum alloy feet and the high of which can be adjusted.
.Aluminum alloy remote controller
.One set of balanced output connector.
.One set of RCA output connector.
.One set of Digital coax output connector.
.One set of S/PDIF output connector.
.One set of power input connector.

jos Posted - 2006/02/23 : 10:11:13
Jo jag har importerat den själv men inte av NY Sound. Sen måste jag bara påminna om hur dyyyrt det blir med tull och moms. Jag tror jag betalade 9% tull och 25% moms samt en handläggningsavgift (!). Dessutom är det inte bara tull och moms på själva priset på spelaren utan även på frakten... Sjukt.. Så det är bara att räkna lite så märker man att det blir en slant när man importerar...

Nåja, den låter i alla fall underbart . Den har gått varm nu i ett dygn eller två och låter bättre än initialt. Jag märker först och främst att det låter som jag har fått mer effekt, liksom mer pondus och lite högre ljudnivå även på lägre volymer. Mycket detaljer och en för mig ovanligt precis stereobild. Jag vet inte hur jag ska beskriva men den känns väldig precis, exakt och korrekt - utan att låta tråkig! För mig känns det lite som en "aha-upplevelse", -"..det är ju så här det ska låta!" Mest glad är jag över att jag kan höra en sån rejäl skillnad (förbättring) på ljudet, har alltid haft svårt att peka på stora skillnader cd-spelare i mellan.

Ledsen att jag inte är någon höjdare på att beskriva ljudkaraktären. Jag kommer ej heller att kommentera hur den står sig mot modeller i prisklassen. Tycker själv att det är lite fånigt när man importerar något, skriver om den, och sen haussar rejält och berättar om hur den slår allt man tidigare hört inklusive mångdubbelt dyrare grejer.

Jag har faktiskt ingen aning om hur den står sig mot sina konkurrenter i prisklassen ljudmässigt.

Vad gäller utseende så får ni stå ut med att jag inte är så blygsam, - jag tycker den spöar allt jag tidigare sett med hästlängder!

Martin.M Posted - 2006/02/23 : 09:13:43
2300$ på nysound iaf, så någonstans i trakterna.
Johan Carlsbo Posted - 2006/02/23 : 08:44:23
Nå..så nyfiken...vad kostade den och hur låter det :)
jos Posted - 2006/02/22 : 17:49:18
quote:
Som sagt hur snygg som helst men det syns tydligt vart dom hämtat inspirationen

Bild av förlagan - Bow Technologies ZZ EIGHT...



Förvisso, men jag säger som Srajan Ebaen på 6 Moons:
"..Just as King Kong had nothing on Denzel Washington's rogue cop in Training Day -- well, before Peter Jackson's latest spectacle -- Bow Technologies has nothing on Original in the cosmetics department. In fact, if looks could kill, the Leonardo should be on the FBI's Most Wanted list as an absolutely lethal fiend. I'm dead serious. Nothing in a long while has quite pushed the understated ultra-refined eye candy buttons as fiercely as the suavé Leonardo..."

http://www.6moons.com/audioreviews/original/original.html

drkim Posted - 2006/02/22 : 16:53:29
Kanonsnygg spelare - har du importerat den själv? Vad landade allt på hemma?

Som sagt hur snygg som helst men det syns tydligt vart dom hämtat inspirationen

Bild av förlagan - Bow Technologies ZZ EIGHT...



Mvh
Jocke
jos Posted - 2006/02/22 : 13:05:34
Ang pris så finns väl inga importörer i Europa ännu vad jag vet. De som ligger på Ny Sound och Ornec med flera är Anniversary som de inte har kvar längre.

I USA är det http://www.aaa-audio.com/ som säljer den.

http://www.aaa-audio.com/index-products-original.htm

Det är en hel rad recensioner på g också enligt AAA-Audio så det blir lite skoj att se vad de tycker.
jos Posted - 2006/02/22 : 13:01:02
Tack för komplimangerna!

Jag har mailat lite med Original och Anniversary gjordes bara i 50 ex, finns inte att köpa längre, och att de är två olika modeller. Har inte fått något svar på vad skillnaden är ännu...

För att inte tala om ljudet så kan jag bara säga att den är snyggare i verkligheten...

Det blå ljuset är till skillnad från hur det ser ut på bilden mycket svagt.




DIESEL Posted - 2006/02/22 : 12:46:42
Om det här är uppföljaren till Leonardo 5 years anniversary spelaren, vad kostar inte denna då ??

Hittade ett pris på nysound och det var lite svettigt så att säga

Hur som helst , mycket fin spelare. Jag är hur svag som helst för udda design när det gäller elektronik
mayro Posted - 2006/02/22 : 11:41:16


Har du förtöjt den ordentligt.. Den ser ju ut att vilja ta "take off" vilken sekund som hellst ju

vackert olika dom flesta i designen...läcker!

lindvall Posted - 2006/02/22 : 11:38:08
Vacker CD!

Hade en kursare en gång som sa första gången han smakade Laphroaig: "Att dricka en Laphroaig är som att hångla med Bockstensmannen*!!!"



*Bockstensmannen=Mumifierad kille från medeltiden som dom hittade i en torvmosse.
jos Posted - 2006/02/22 : 10:14:23
quote:
Mycket fin spelare det där

Vi förväntar oss många bilder och en lång recension sen ...


Ännu fler bilder? Pust... Får väl fota lite mer då

Lite svårt att säga något om ljudet. Just nu låter det som jag har bytt till en mångdubbelt dyrare och kraftigare förstärkare. Detta eftersom jag som nödlösning använt en dassig philips hemmabioreceiver som cd-spelare. Jag får smälta det här ett tag innan jag ger mig på att recensera. Hur som helst, slänger in några bilder här senare.
DIESEL Posted - 2006/02/22 : 02:46:23
Mycket fin spelare det där

Vi förväntar oss många bilder och en lång recension sen ...
DIESEL Posted - 2006/02/22 : 02:46:23
Mycket fin spelare det där

Vi förväntar oss många bilder och en lång recension sen ...
Martin.M Posted - 2006/02/22 : 00:34:15
Visste inte att det fanns flera olika Leonardos... så jag kan inte svara på vilken jag lyssnat till
jos Posted - 2006/02/22 : 00:08:56
quote:
Står ju klart och tydliget att det är en Leonardo
Fin spelare, har faktiskt lyssnat på en.


Inte på denna va? Det var väl i så fall en 5 Year Anniversary? Det här är MK II, CD-A9.3.
jos Posted - 2006/02/22 : 00:05:50
Helt rätt!



En whiskey-bild till, även om det är lite damm på den..:





Martin.M Posted - 2006/02/21 : 23:58:11
Står ju klart och tydliget att det är en Leonardo
Fin spelare, har faktiskt lyssnat på en.
jos Posted - 2006/02/21 : 23:29:41
Nu går det väl ändå att gissa vad det kan vara...:

jos Posted - 2006/02/21 : 23:26:52
Jasså? Ni vill ha mer Laphroaig?

Ok:

Liiite svårt att se men ändå? Inte så lätt med en Ixus...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000