HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Krell/Nordost/Prima Luna demo på Mårten Centre

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2005/04/16 : 00:37:59
Mårten Centre i Göteborg, det är knappt att man lyckats baxa ut de stora plasma skärmarna från den förra mångkanalsdemon innan det är dags att rulla ut kablar, baxa in Krell elektronik och finjustera primaluna för nästa demo. Kort sagt det är dags för ...

Demodax på Mårten centre




25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pac Posted - 2005/04/20 : 21:58:18
oooops

Fixat!
Zalve Posted - 2005/04/20 : 21:47:41


Pst. Det är INTE Björk. Det är LÖNN
Pac Posted - 2005/04/19 : 21:31:35
Jag har taldrig stött på prologuerna så för mig var det nya erfarenheter.

Jag avslutade kvällen sittandes i soffan och lyssnande på vinylriggen, det var en klart njutbar upplevelse.

Den till formatet lilla Prologue 2 visade att den kunde hantera Duke riktigt ordentligt. Och vinylen, hmmmmm, den tror jag bestämt jag kommenterat tidigare. Jo, jag gillar vinyl skarpt!




Det var en riktigt trevlig Demo och jag riktar ett tack till Ludwig och teamet bakom Mårten Design som gjorde den möjlig.

Pac Posted - 2005/04/19 : 06:55:02
Till Duke var en Primaluna rörförstärkare kopplad.



Primaluna lär ha haft Marcel Croese "rotande under huven". Marcel Croese var tidigare en av Goldmunds huvuddesigners så man bör ställa förväntningarna högt när man närmar sig denna lilla förstärkare...

Och närmar oss gör vi väl...



The absolute sound har gjort en review på "lillebror" prologue one som du hittar här
Ampalang Posted - 2005/04/18 : 18:25:57
Gillar skarpt den sissta bilden, man upptäcker nya detaljer ju mer man tittar på den
Pac Posted - 2005/04/18 : 18:11:48
Högtalarna som användes var Duke. Denna gången i högglanslackad Lönn(var det verkligen björk???ED, nej det var det inte.)



Uj vad svårt det är att få en bra blixtbild på något högglanslackerat! Varför lackar man så???

Men, det är klart, utan blixt blir det juste djup i lacken så, ja kanske, varför inte?


Pac Posted - 2005/04/18 : 16:32:19
Tja, vi börjar med källan...

Denna skivspelaren blev rejält invigd för snart ett halvår sedan, den tråden finns här

Avid Volvere


Det är en Avid Volvere med en SME309 och en pickup från Shelter.

Äh, vi tar en dålig bild på pickupen och tonarmen också



bfjohansson Posted - 2005/04/18 : 16:27:43
Väldigt trevlig tillställning. Jag hade turen att komma sent på lördagen och kunde då få Ludwig att rumstera bland alla möjliga kombinationer av elsladdar, allt efter eget behag. Vilka skillnader som elsladdar kan göra!
Pac Posted - 2005/04/18 : 13:04:10
Anläggningen som det lirades vax på var intressant så vi tar väl en närstudie av utvalda delar i den med

Men vi börjar med en helhetsbild på racket.

Översikt.



Pac Posted - 2005/04/18 : 06:39:05
Det är helt klart värt att bläddra igenom. De flesta som ställde sig och bläddrade hittade något.



Pac Posted - 2005/04/18 : 06:36:06
Anders hade med sig sina skivbackar.




Pac Posted - 2005/04/17 : 22:56:30
I det lilla rummet var det vinyl som gällde!

När jag kom in stod Arcam och Anders och lade på en platta.



Det var...

Randy Crawford!


.. en Randy Crawford platta som lades på skivtallriken.

Pac Posted - 2005/04/17 : 22:24:43
Ludwig demade och bytte kablar...

Ludwig väljer rätt låt.


...och några hörde skillnader, andra var mer tveksamma.

Efter demon blev det tid för lite frågor och svar.


Pac Posted - 2005/04/17 : 22:01:03
Ludwig demade Kraftprodukterna från Valhalla när jag kom in i det stora rummet...

Nordost Thor


Thor är en strömreningsprodukt som skiljer apparaterna från varandra så att de inte kan störa varandra.

Och till Thor var Valhalla, Brahma, Shiva och Vishnu kraftkablar kopplade. Jag passade på att smita fram mitt i kabeldemon och klämma denna bilden...

Ett Nordost-skt ormbo


Många kablar blir det när man har flera olika varianter att demonstrera. De flesta kablarna på bilden är urkopplade...

K-man Posted - 2005/04/17 : 21:56:04
Hehee...jo förståss

\\K-man
Pac Posted - 2005/04/17 : 21:46:06
Jodå, det händer allt. Men inte denna gången...
K-man Posted - 2005/04/17 : 21:23:33
Jo, för inte har du väl fotat en massa utan att du tänkt lägga ut dem...
Pac Posted - 2005/04/17 : 21:17:23
Det var Ludwig och "Mårten-gubbarna" som lekt, jag bara lyssnade...

Nej, vad säger Ni skall vi inte gå vidare i bildhögen?
Merkurius Posted - 2005/04/17 : 20:00:08
Okej, kom ni fram till något
Ampalang Posted - 2005/04/17 : 18:22:58
Det testades lite skillnader mellan bi&singelwire därav kopplingsbläcket.
Merkurius Posted - 2005/04/17 : 14:30:52
På bilden vid högtalaranslutningen så tror jag det är Jormas kopplingsbläck? Vad gör det där egentligen?? Jag menar, Valhallan körs ju som biwire...
TBA Posted - 2005/04/17 : 10:34:20
Krell SACD'n ser ut som en Mk II stämmer det? Isåfall någon som var där och har lust att kommentera den? Gärna hur den skiljer sig ljudmässigt från Mk I. Jag väntar nämligen på en Mk II.
MasterChief Posted - 2005/04/17 : 08:10:26
Coltrane är sannerligen en otroligt vacker högtalare. Jag vill nog påstå att det är världens läckraste IMHO.
Ljudet är ju också fenomenalt!

Byt Krellarna mot AR så är lyckan total.
datar Posted - 2005/04/16 : 16:57:42
Men en sådan stilig och vacker högtalare som Coltrane tål att ses om å om å om igen
Pac Posted - 2005/04/16 : 11:39:27
Och vallhallan ringlade sig från slutsteget till Coltrane...



Mårten Design Coltrane är nog ingen nyhet för dig om du läser detta... Coltrane har fått många spaltmeter skrivna om sig på detta forumet, bland annat finns ju artikeln där Leif och Jörghen beskriver hur de tog fram högtalaren här, och en och annan bild har det blivit också.


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000