I Japan finns allt det goda *tung tråd* Printed from: HiFiForum.nu Topic: Topic author: johan.björklund
Subject: I Japan finns allt det goda *tung tråd* Visst vet vi att i Japan så är många märken mer än Legender. JBL , LUXMAN , MARANTZ , TANNOY listan kan göras lång. Visst kan man då förstå att vissa märken gör "special" modeller för just Japanarna.
Replies:
Reply author: johan.björklund Jag har hittat ännu mer saker föresten , bla Classé Omega Sacd2
Reply author: EAR Jösses vilka godbitar
Reply author: Niklas Nord
Reply author: Mathias_J Classé SACD var bara för läcker!
Reply author: Nagra Vilka som hindrar?Jo priset, och märkes exclusivitet.
Reply author: johan.björklund
quote: Visst har du en poäng där Nagra , iaf när det kommer till Japanska märken. När det gäller JBL så tycker jag att det är dålig stil helt enkelt. Innan Harman käkade upp dom så var högtalare i ovanstående stil vardagsmat. Det är det än men bara i Japan
Reply author: martinsson Mina favoriter när det gäller äldre JBL hötalare är S3100 alternativt S2600, jag tror de heter så, de är bestyckade med 15" respektive 12" bas/mid och ett större horn med förmodligen en 1" kopplad på, mycket vackra skapelser.
Reply author: christopher Classé SACD är två dellat, extern power supply. Hifi klubben har haft den på Hifi mässan i Stockholm. Jag tror att den finns i Europa...pris cirka 100 000:-
Reply author: martinsson Någon kunnig som kan bidra med lite info om JBL S3100 alt. S2600 ? några bilder också kanske ?
Reply author: johan.björklund Ang Classé så är det Sacd2 på bilden inte den första modelle.. den är som du säger 2 delad och den finns på deras websida
Reply author: johan.björklund Gå in på lansing heretige så hittar du allt om JBL.
Reply author: johan.björklund http://www.lansingheritage.org/html/jbl/specs/home-speakers/1998-s3100mkii.htm
Reply author: martinsson tusen tack! ja jäklars alltså... *suck* now that's some speakers !
Reply author: johan.björklund Jag tycker att båda modellerna ser ut som mindre modeller av Everest.
Reply author: Bravo Jösses vilka prylar!
Reply author: martinsson Det där är ju närapå för mkt, jag tycker nog att de "slanka" (i jämförelse) S3100 är vackrare att se på.
Reply author: Pac Jag stod och drägglade över Classe's SACD-1 på mässan i Köpenhamn i vintras. Den är precis hur läcker som helst! Nu är det som vanligt på mässor väldigt svårt att utvärdera hur det egentligen låter, men det lät bra för att vara ett "mäss"-ljud.
Reply author: johan.björklund martinsson
Reply author: varvet Jag har köpt ett par JBL4344 Mk2 från Japan.
Reply author: johan.björklund Den frakten kan inte ha varit rolig att betala ! ´Hur låter dom mot dom äldre modellerna ??
Reply author: varvet flygfrakt med SAS och dörr till dörr ca 10000kr.
Reply author: christopher Classé SACD2 skall komma snart den ingår i den ny Classé serien.
Reply author: avr7000 Jag var i Japan förra veckan och utbudet de har är helt sanslöst...
Reply author: christopher Jag skall till Tokyo i September, kan försöka att bidra med ett litte bild reportage...
Reply author: martinsson Varnvet, sprang du omkring i Acihabara ?
Reply author: avr7000 En av många våningar i en av många "likadana" affärer...
Reply author: johan.björklund Herre jxvlar !!
Reply author: marcus_ec Ursäkta!
Reply author: johan.björklund Bara i högtalarväg är där för ett par Kr ,
Reply author: marcus_ec Vad kostar B&W i Japan! :D
Reply author: Harry_up Usch titta, han kör med McIntosh, vet han inte vilka stora problem det är med utgångstrafos ;-)
Reply author: avr7000 Det finns ju ett ställe i Svea rike som matchar dessa Japanska butiker ganska bra, inte minst om man betänker kundunderlaget...
Reply author: LarsTokyo Ska ni komma till Tokyo så hör av er till mig. Jag känner till ett par trevliga high-end affärer i Akihabara. Den affären du var i AVR7000 (Dynamic Audio) är i mitt tycke ganska tråkig. De har en annan affär som är trevligare.
Reply author: marcus_ec Och hur är priserna, jag kan inte deras valuta!
Reply author: LarsTokyo Hmm, skulle kanske kastat in en länk till www.xe.com/ucc
Reply author: marcus_ec Sjysst sida, tack! Inte så hemskt billigt med B&W..Men det kan man nästan lista ut.
Reply author: mace
quote: Bor det så många Japaner i Göteborg? M
Reply author: avr7000 Mace...
Reply author: FBK Varför vinner man aldrig på Lotto
Reply author: FBK Varför vinner man aldrig på Lotto HiFiForum.nu : http://www.hififorum.nu/forum/ © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters |